ביובית בתל אביב

בעיר צפופה כמו תל אביב יש עומס כבד על מערכת הביוב, מה שגורם לסתימות חוזרות, לריח רע ולביוב שעולה על גדותיו. במקרים כאלה טיפול נקודתי לא תמיד יעזור ויש צורך להיעזר בשירותי ביובית מקצועיים שיוכלו לטפל בבעיה מיסודה.

ביובית היא משאית לפתיחת סתימות קשות בצנרת הביוב. פתיחת סתימות באמצעות ביובית נעשית תוך שימוש בלחץ מים גבוה או באמצעות משאבה לשאיבת ביוב. ישנם סוגים שונים של רכבי ביובית בתל אביב והם נבדלים ביניהם בהתאם לגודל ולנפח המיכל שנמצא עליהם. את סוג הביובית צריך להתאים לסוג העבודה הנדרשת ולהיקפה. 

כיום ישנן ביובית מיוחדות אשר מיועדות למקומות צרים, קטנים ונמוכים כמו חניונים למשל. במקומות בהם יש עומס רב על מערכת הביוב בגלל צריכה גבוה כמו תל אביב – יש להיעזר בביובית עם מיכל מים או איסוף בעל קיבולת גבוהה יותר.

 

מה זה שירותי ביובית ?

משאית קטנה הנושאת ציוד מקצועי שנועד להתמודד עם בעיות במערכת הביוב. בעבר הרכבים היו מחולקים לשני סוגים- כאלה שנושאים מתקן שאיבה בלבד או כאלה הנושאים מיכל מים בלבד. במקרים שהיה צורך בשניהם לפתרון הבעיה, העסק היה מורכב יותר. 

על אותה משאית מותקן צינור ארוך בלחץ גבוה עם מיכל מים שנועד לפתור בעיות של סתימה. הלחץ המופעל מהמים גורם לסחף של הפסולת מהמערכת הלאה. בנוסף, אותו צינור יכול לשמש גם לשאיבת ואיסוף פסולת מוצקה שעשויה לגרום לסתימה, פסולת כמו שומן שהצטבר והתקשה, פסולת בניין, צמחים, ניירות ועוד. 

כלומר אפשר לומר שהביובית נותנת פתרון כפול: פתיחת סתימות באמצעות צינור לחץ מים ופתיחת סתימות באמצעות שאיבה של פסולת גדולה. לרוב מותקנת על הביובית גם מצלמה זעירה עם סיבים אופטיים כדי לאפשר צילום ומיפוי של מערכת השופכין. מצלמה זו מסייעת לזהות את הבעיה והיכן היא נמצאת בדיוק, בזכות זה ניתן לדעת כיצד צריך לטפל בה ואיזה ציוד צריך לשמש אותנו.

מדוע להשתמש בשירותי ביובית בתל אביב?

האמצעים הקונבנציונאליים העומדים לרשות אינסטלטור, כמו ספירלה חשמלית או דיזה, מאפשרים לו לפתוח סתימות צנרת פשוטות. במצבים של סתימות מורכבות יותר במערכת הביוב, יש להיעזר בכלי חזק יותר כמו ביובית אשר עליה מותקן צינור מים בלחץ גבוהה ומתקן לשאיבת ביוב. 

בנוסף לרוב לאינסטלטור לא תהיה אפשרות להגיע לאותם מקומות עמוקים בתוך הביוב כדי לפתור את הבעיה אך בעזרת הצינורות הגדולים המותקנים על הביובית, ניתן להגיע כמעט לכל מקום בתוך מערכת השופכין.

בזכות הציוד המתקדם שנמצא על הביובית, יש לבעל המקצוע שמתפעל אותה את האפשרות לתת מענה במקום למגוון של תקלות שיכולות להתגלות. לעומת זאת לאינסטלטור אין את האפשרות לשאת עימו ציוד רב וכבד שכזה, לא תהיה לו גם את הידע והניסיון לתת פתרון במקום לבעיות שעלולות להופיע.

איך שירות ביובית מקצועי יפתח את הסתימה?

פתיחת סתימה בלחץ מים גבוה – סתימות קשות בעומק צנרת הביוב מצריכות שימוש באמצעים עוצמתיים על מנת לפרוץ את הסתימה. שימוש בלחץ מים גבוה הוא פתרון פרקטי שמאפשר לבית המקצוע לשחרר את הסתימה מבריכת הביוב המשותפת של הבניין, ולאפשר למים (ולגורמי הסתימה) לזרום אל מערכת הביוב העירונית.

פתיחת סתימה שאיבת ביוב – על הביובית מותקנת משאבה עוצמתית. כאשר נתקלים במקרי הצפה אשר נגרמים מחדירת מי בארות, נחלים או בגלל פסולת רבה שהצטברה ולא מאפשרת מעבר של מי השופכין הלאה -בעזרת הביובית יהיה אפשר לטפל בבעיה די במהירות וביסודיות.

באילו מקרים יש להזמין שירותי ביובית בתל אביב?

  • סתימה כתוצאה משימוש לקוי– נגרם בגלל פסולת שחדרה לביוב, נתפסה על דפנות הצינורות ולכן נוצרת סתימה. הפסולת שחודרת לביוב היא בדרך כלל מגבונים, חיתולים ושקיות שנשטפו בכיור או באסלה.
  • סתימה כתוצאה מחדירת שורשים- השורשים לא חודרים סתם כך לצינורות הביוב, זה מתאפשר כאשר נוצרים סדקים במערכת הביוב. חדירת השורשים יוצרת סתימות ושלל בעיות. 
  • בלאי של הצינורות – (צריך להרחיב), בלאי בצנרת נגרם עם השנים, כתוצאה מקורוזיה וחלודה שמצטברת בתוך צנרת הברזל הישנה. החלודה מעוותת את פנים הצנרת, משבשת את הזרימה התקינה של מי הביוב וגורמת להצטברות של לכלוכים קלים וקשים עד לסתימה של הצנרת.
  • סדקים בצנרת הביוב – גם בלאי של הצינורות וגם תחזוקה לקויה לאורך זמן עלולים לגרום להופעת סדקים. לכן חשוב להיעזר בבעל מקצוע אחת לכמה זמן בכדי להימנע משחיקה של הצינורות.
  • חדירה של חומרים לצנרת הביוב – במיוחד בטון, לרוב נגרם כאשר מתבצע תהליך של בניה/שיפוץ/תמ"א.
  • תחזוקה של צנרת הביוב – כמו שאפשר להבין מכל הדברים, לא כדאי להמתין לסתימה -תחזוקה שוטפת של המערכת, יכולה למנוע מראש את הבעיות.

מי מבצע עבודות ביובית בתל אביב?

העבודה עם ביובית בתל אביב ותפעול התקלות שצצות עלולה להיות מורכבת ולכן יש להיעזר רק בחברה אשר מתמחה בכך. אותו איש מקצוע שיתפעל את המשאית יודע כיצד לפתור את הבעיות בעזרת הציוד הקיים ולהתאים אותו לעבודה הנדרשת בשטח. כבעל מקצוע תהיה לו את האפשרות לתת הערכה מדויקת של הזמן שייקח לביצוע העבודה והעלויות הצפויות.

כאשר נעזרים באיש מקצוע עם ניסיון, העבודה שתתבצע תחזיק זמן רב יותר משום שהפתרון שינתן יהיה יסודי ומדויק לאותה בעיה. בזכות הניסיון של בעל המקצוע ימנעו בעיות חוזרות של הצפות בביוב, ריחות לא נעימים ועוד מגוון תקלות אפשריות.

הביובית הקיימת כיום כמו שאנחנו מכירים אותה נושאת ציוד מתקדם אשר יודע לעמוד בעומסים רבים. ישנם מגוון סוגי רכבים ולכן מתאפשר להתאים בקלות את הרכב לסוג העבודה הנדרשת. הביובית בעלת יתרון רב מכיוון שנמצא עליה את כל הציוד הנדרש ויש לבעל המקצוע את היכולת לתת מענה למגוון תקלות באופן מידי.

במקומות צפופים ועמוסים כמו בתל אביב, מגוון הבעיות שיכולות לצוץ הוא רחב מאוד ולכן יש להיעזר בבעל מקצוע עם ניסיון והסמכה מתאימה.

כל פרוייקט מומחים בפתיחת סתימות קשות בצנרת באמצעות ביובית באזור תל אביב. זקוק לשירותי ביובית? אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר בטלפון 052-3561663