צילום קווי ביוב

צילום קווי ביוב ופתרון לכל תקלה

צילום קווי ביוב מהווה חלק אינטגראלי משירותי חברת כל פרויקט, והוא משמש לעיתים קרובות לזיהוי תקלות ובעיות במערכת הביוב – בין אם מדובר בפעולות מניעה שוטפות, בתחזוקה נדרשת על פי חוק או לצורך איתור וזיהוי תקלה קיימת בתוך מערכת הביוב. שירותינו ניתנים עבור לקוחות מכל המגזרים באזור גוש דן והמרכז, 24 שעות ביממה, והם כוללים כמובן גם יכולת לטפל בכל בעיה שמתגלה באמצעות צילומי קווי ביוב.

מתי צריך צילום קווי ביוב? 

צילום ביוב עשויה להידרש למעשה על ידי כל לקוח של חברתנו, בין אם הוא לקוח פרטי, עסקי או מוסדי. בין היתר, על לקוחותינו נמנים מסעדות ובתי קפה, בנייני משרדים, בניינים משותפים, מפעלי תעשייה, עיריות ורשויות מקומיות, מוסדות חינוך ומוסדות ציבור, אולמות אירועים ועוד שורה ארוכה של בתי עסק. כאמור, יש הבדל בין צילום צנרת ביוב הנדרש לצורך נקודתי של טיפול בתקלה, ובין פעולות מניעה ותחזוקה שוטפת. כך לדוגמא, כאשר מערכת הביוב של המבנה עולה על גדותיה וגורמת להצפה, או כאשר ישנן נזילות, מדובר בבעיות שצריך לזהות את מקורן. כל עוד המערכת עובדת באופן תקין לא צריכה להיות בעיה, אולם הצפה או נזילה יכולה להעיד למשל שקיימת הצטברות של שומנים ומוצקים החוסמים את הצנרת בנקודה זו או אחרת. לעיתים ניתן לפתור את הבעיה גם ללא צילום קווי ביוב, וזאת באמצעות הביובית ששואבת את החומרים שהצטברות או שוטפת אותם באמצעות לחץ גבוה. יחד עם זאת, לעיתים הבעיה אינה נפתרת באמצעים אלו, למשל אם יש סתימה יותר רצינית או כאשר קיימת בעיה במרכיבי הצנרת המובילה לנזילה. במקרים אלו יש לאתר במדויק את מיקום התקלה על מנת שנוכל לתקנה, וכאן נכנסים צילומי קווי ביוב לתמונה.

מעבר לכך, צילום ביוב עשוי להידרש במקרים של תחזוקה מונעת. אכן, רבים מבתי העסק נדרשים כחלק מרישיון העסק שלהם וחידושו, להראות כי מערבת הביוב תקינה. צילום צנרת ביוב מאפשר לקבל את ההוכחה הזו על מנת להראות לרשויות. בנוסף, עסקים כאלו עלולים לסבול מבעיה חמורה מאוד ופגיעה בעילות השוטפת ובמוניטין שלהם עקב הצפות של ביוב. על כן, מלבד האמור בחוק, עליהם לדאוג לתחזוקה תקינה שמטרתה היא למנוע מראש בעיות. באמצעות צילום קווי ביוב אפשר לאתר מראש בעיות שרק מתחילות להיווצר, ובכך להקדים תרופה למכה.

דוגמא אחת מיני רבות אחרות היא של סתימת מערכות וצנרת הביוב על ידי שורשי עצים. כידוע, שורשי העצים חודרים לעומק האדמה וכאשר הם נתקלים בצנרת, בה עוברים נוזלים וחומרים אורגאניים המהווים מזון לעץ, הם עלולים לחדור פניה דרך סדקים שנוצרו עם הזמן. סדקים אלו הולכים ומורחבים על ידי השורש, מה שיותר נזילות וגם מוביל לבסוף לסתימתה של המערכת. הבעיה עם סתימה כזו, או סתימות אחרות, היא שמערכת הביוב עוברת מתחת לקרקע ובכל מקרה יש קושי גדול להבחין במה שקורה בתוכה. עד שנכנס לשוק ציוד הצילום המשמש אותנו כיום, לא פעם היה צורך לבצע עבודות חפירה שהיו מורכבות, יקרות וגרמו לנזקים שונים רק על מנת לאתר את הבעיה. ואולם, עם הציוד המתקדם שיש ברשותנו במרבית המקרים ניתן להגיע בדיוק אל מקור התקלה, להבין את אופייה ולספק לה את הטיפול ההולם – באופן מהיר ויעיל, בלי נזקים ועבודות מורכבות מדי, וכמובן עם חיסכון משמעותי בעלויות ובטרדה.

איך מבצעים צילום צנרת ביוב

ישנם מספר כלים ייעודיים עבור צילום צנרת ביוב, אשר המשותף לכולם הוא כמובן מצלמה. מדובר במצלמה מיוחדת ועמידה במיוחד, כמובן גם בפני נוזלים, המורכבת למשל בקצה של צינור חזק ובעל גמישות, או על מכונה ייעודית שנקראת לעיתים "רובוט". באמצעות המכונה או הצינור מוחדרת המצלמה אל תוך צנרת הביוב, היכן שעין אדם אינה יכולה לראות, כאשר התמונה מועברת אל צג קטן שמחזיק המפעיל. בצורה כזו ניתן לחדור אל תוך המערכת עד למרחק מסוים, התלוי באורך הכבל האופטי, ואפשר לקבל תמונה של הצנרת בכללותה על האזורים התקינים והבלתי תקינים שלה.

יחד עם זאת, לפני שמתחילים לבצע צילומי קווי ביוב יש לעשות תהליך הכנה מסוים. התהליך מתחיל עם הלקוח שמתקשר אלינו ומתאר את הבעיה, כאשר אנו משתדלים לקחת כל פרט רלוונטי בשיחה שיעזור לנו להיערך בהתאם. לאחר מכן, אנשי המקצוע המנוסים שלנו מגיעים לאתר עם הציוד הייעודי ומתחילים קודם כל בבדיקה של המערכת. כלומר, עלינו להבין תחילה היכן יושבים בורות הביוב, היכן עוברת הצנרת, היכן קיימות נקודות חיבור, היכן יש עצים ששורשיהם עלולים לחדור לצנרת, מיהם המשתמשים במערכת, אילו חומרים עוברים בה, מהם מתקני הקצה וכן הלאה. לאחר שלמדנו זאת והבנו אילו נקודות יכולות להיות יותר בעייתיות ומצריכות התייחסות מיוחדת, נעבור אל השלב של צילום ביוב באמצעים שצוינו לעיל. כמובן שהמלאכה אינה נגמרת כאן ואחרי שקיבלנו את הצילומים וזיהינו את הבעיה, נספק את הפתרונות ההולמים – בין אם מדובר בחיתוך שורשי עצים שסותמים את הביוב, בהחלפת חלקים מסוימים שנסדקו או התבלו, וכן הלאה.

למה לבחור את חברתנו עבור צילום קווי ביוב

 

 

כאמור, צילום קווי ביוב הוא התמחות עיקרית של חברתנו המצטרפת אל מעטפת מקיפה של שירותים המספקת מענה שלם לכל צרכי לקוחותינו. לחברתנו יש ניסיון של יותר משני עשורים והיא מחזיקה בכלים מתקדמים המופעלים על ידי אנשי מקצוע מיומנים. עבורנו, אין סתימה או משימה קשה מדי וביכולתנו לאתר את הבעיה ולתת לה מענה יעיל ומהיר ככל האפשר. לאורך השנים צברה חברתנו מוניטין מצוין בקרב לקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים 

הנעזרים בנו לצורך טיפול בבעיות נקודתיות וכן לצורך תחזוקה שוטפת ועל פי דרישות החוק. בין היתר, על לקוחותינו באזור המרכז נמנים וועדי בתים משותפים, בתי מלון, מפעלים, מסעדות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, מוסדות ציבור, חברות ביטוח ועוד.

יש להדגיש כי חברתנו גם פועלת לפי תקן ISO ומבצעת מעקב שוטף על מנת לוודא היעדר חריגות מתקן זה. על כן, לקוחותינו יכולים להיות בטוחים שבכל פרויקט נעשה שימוש בכל הציוד הנדרש להגנת העובדים, כולל מסיכות נגד גזים, וגם שהרכבים של חברתנו מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר ונבדקים על ידי קצין בטיחות, ושהנהגים שלנו מקבלים הדרכות בטיחות. כמובן שאנו מחזיקים גם בכל האישורים הנדרשים להעברת שפכים לאתרים מורשים של המשרד להגנת הסביבה.

כפי שאמרנו, צילום צנרת ביוב עשוי להיות רק שלב אחד הנדרש לטיפול בבעיה במערכת הביוב שלכם. לכן, כל העבודות שלנו מבוצעות על ידי אנשים מקצוע בעלי ניסיון רב, המחזיקים בהתמחויות ייעודיות לתקלות שונות, דבר המאפשר לבצע כל משימה בצורה מהירה ונכונה וברמת ביצוע גבוהה ביותר. בתוך כך מנהל העבודה משגיח על העבודות בשטח ומוודא את איכות המלאכות המתבצעות, השירות שניתן ללקוח ושביעות רצונו. לצד צילום קווי ביוב אנו מטפלים בין היתר בשאיבת בורות ביוב, בורות שופכין, בורות שומן ובורות רקב, פתיחת סתימות ביוב וסתימות ניקוז, שאיבה של הצפות עקב סתימות ביוב וממי גשמים. בנוסף, אנו מתמחים בתיקונים צנרות הביוב התקולות, ויכולים לספק את שירותינו גם במקומות שהגישה אליהם יותר בעייתיות, כמו מרתפים, חניונים ואזורי תפעול.

בחזרה לעמוד הבית