שאיבת בורות ביוב

שאיבת בורות ביוב מקצועית ויעילה

חברת כל פרויקט מציעה קשת רחבה של שירותים בתחומי בורות הביוב והאינסטלציה, ומחזיקה בניסיון רב שנים בנושאים אלו. ביכולתנו לספק מענה נקודתי ושוטף ללקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים באמצעות צוות מיומן, משאית ייעודית לשאיבות ביוב והצפות (ביובית), וציוד מקצועי ומתקדם לצילום בורות ביוב, שאיבתם, פתיחת סתימות, ביצוע תיקונים וטיפול בכל תקלה ובעיה.

כמה מילים על בורות ביוב

כידוע, מערכת השפכים העירונית עוברת בצינורות ומגיעה לאתרים בהם השפכים מטוהרים. מדובר במערכת בעל חלקים רבים ואחד מהם הוא בור הביוב המנקז מערכות ביוב שמקורן לרוב בשימוש פרטי וביתי. מדובר במערכת שבאופן קבוע צריכה להתמודד עם עומדים ועם סוגים שונים של רכיבים המגיעים אליהן, החל בגלילי ניירות טואלט ועד לבקבוקי תכשירים שבדרך זו או אחרת מצאו את עצמם מגיעים אל הביוב. לא פעם מביאים החומרים והנוזלים השונים לעלייה של הביוב ולהצפה באזור הבור, המתבטאת כמובן במים מסריחים שעומדים ועלולים בהחלט להפוך במהירות למפגע תברואתי, שלא לדבר אל המפגע הסביבתי והאסתטי. על כן, נדרשת התערבות מהירה של שאיבת בורות ביוב על ידי חברה מקצועית ורצינית כמו כל פרויקט.

יש לציין כי שאיבת ביוב אינה נדרשת רק כאשר הביוב בבור עולה על גדותיו, כשיש סתימה והצפה, אלא גם בתור פעולה שוטפת של תחזוקה שמטרתה בין היתר לאתר מראש בעיות ותקלות שונות במערכת. כך לדוגמא, שירותי שאיבת ביוב עשויים להידרש על ידי גורמים עסקיים וציבוריים, אשר את חלקם מחייב החוק בתחזוקה קבועה ושוטפת של בורות ביוב המצויים בשימושם. בין היתר מדובר במועצות מקומיות, בתי כנסת, חניונים, מפעלי תעשייה, בתי מלון, מסעדות, בתי ספר, עיריות, בתי קפה, מרכזים מסחריים ועוד. מעבר לכך, שאיבת בורות ביוב היא שירות הנדרש לעיתים קרובות על ידי אנשים פרטיים, כגון דיירים במגדלים מגורים ובבניינים משותפים, אנשים המחזיקים בנייני משרדים ועוד.

מדוע צריך לבצע שאיבת בור ביוב?

שאיבות ביוב עשויות להידרש כאמור במצבים שונים ולהלן נביא מספר דוגמאות. ראשית, ישנם גורמים עסקיים, תעשייתיים וציבוריים הנדרשים על פי חוק בביצוע טיפולים שוטפים למערכת הביוב, וזאת במטרה למנוע מראש בעיה העלולה להתעורר במערכת ולהביא להצפה. וגם אם החוק אינו מחייב בכך עסק מסוים, ברור שביוב העולה על גדותיו על לפגום בצורה חמורה מאוד בפעילות העסק. אם ניקח לדוגמא בית קפה או מסעדה, הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא עליית ביוב על גדותיו מפני שלא טופל מראש וכיאות. הסירחון העז מבריח את הלקוחות שלא ימהרו לשוב למקום, ואף עלולות להתעורר בעיות מול משרד הבריאות ושאלות לגבי רישיון העסק, עקב חשש לזיהום המזון. דברים אלו נכונים כמובן לגבי מגוון עסקים בתחום המזון וההארחה אשר כל אחד מהם בוחר לקבל שירותי שאבת ביוב בהתאם לצרכים, במועדים ותקופות קבועים למדי.

במידה שניתן הטיפול השוטף קטנים מאוד הסיכויים להיווצרות בעיות במערכת הביוב ולהצפות. יחד עם זאת, ישנם גורמים רבים במשק, ובוודאי לקוחות פרטיים, שאינם מבצעים את הטיפולים השוטפים ולמעשה נדרשים לשירותי שאיבות ביוב רק כאשר הבורות עולים על גדותיהם. אכן, כל זמן שמערכת הביוב מתפקדת היטב היא נסתרת מהעין, עוברת מתחת לקרקע ואיש אינו חושב עליה במיוחד. ואולם, כאשר מעוררת בעיה עולה צורך דחוף לטפל בה בגלל מפגע הריח, האסתטיקה והבריאות. הסתימה מתרחשת לרוב בבורות הביוב המרכזיים, שלא פעם מאגדים בתוכם את השפכים של כמה מבנים בסביבה. יכולים להיות גורמים רבים להיווצרות סתימות כאלו, בין היתר חומרים מוצקים או נוזלים סמיכים כמו שמן. חומרים אלו מצטברים לאורך הזמן בתוך הצינורות ובבורות עד שבשלב מסוים לא מאפשרים זרימה תקינה של הנוזלים, דבר המתבטא בעליי המפלס עד כדי הצפה של הרחוב. מצבים מעין אלו גורמים לפגיעה בשגרת היום לא רק בגלל הבעיות שכבר תוארו לעיל, אלא גם בגלל קושי  או אי יכולת להשתמש במתקני קצה. כך לדוגמא, אם נסתם בור ביוב המשמש מבנה משרדי או מרכז מסחרי שנותן שירות ללקוחות, הרי שהעובדים והלקוחות אינם יכולים להשתמש בשירותים ובמתקנים נוספים, דבר היוצר פגיעה חמורה בשגרת היום, באיכות החיים ובשביעות הרצון. מטבע הדברים, יש לקבל עבור בעיה זו פיתרון מהיר של שאיבות ביוב.

שלישית, סתימות ביוב עשויות להתרחש בגלל שורשי עצים החודרים אל תוך המערכת. אמנם מערכות הביוב של ימינו מורכבות מצינורות חזקים מאוד, אולם יש גם מערכות ישנות שאליהן השורשים מצליחים בהדרגה לחדור. יש להבין כי החומרים והנוזלים הזורמים לצנרת מהווים מזון עבור העץ, ולשורשים שלו יש כוח רב. כאשר הם חודרים לצנרת נוצרת סתימה ויש לטפל בה באמצעים מיוחדים. ראשית, יש לאתרה באמצעות מצלמות החודרות אל מערכת הביוב ובאמצעים מתקדמים לחישת רטיבות, ושנית – יש לטפל בשורשים עם מסורים ייעודיים ומערכות מיוחדות תוך מינימום פגיעה ונזק לצנרת. במידת הצורך, יש כמובן להחליף את החלקים שנפגעו מחדירת השורשים.

מדוע כדאי להשתמש בביובית לשאיבת בור ביוב?

כאמור, עבור שירותי שאיבת ביוב נעשה שימוש בקשת רחבה של אביזרים וכלים מקצועיים בהתאם לצורך. יחד עם זאת, המרכיב העיקרי הוא משאית שאיבת ביוב הידועה גם בשם ביובית. מדובר במשאית ייעודית לצורך מטרה זו של שאיבות ביוב ופתיחה של סתימות, כאשר ישנם סוגים שונים של משאיות. הסוגים השונים מתחלקים בעיקר לפי נפח מיכל האגירה של הביוביות, המתאים לטיפול במערכות ביוב בקני מידה משתנים, וכמו כן ישנם הבדלים בכלים המותקנים על גבי הביובית. יחד עם זאת, ישנם כמה מרכיבים בסיסיים ההופכים את המשאית לביובית והם חוזרים בכל הסוגים והדגמים.

את החלקים העיקריים שלה ניתן לחלק לשלושה. החלק הראשון הוא המיכל הייעודי שתפקידו לאגור את הנוזלים שנשאבים מתוך הבור, ולשמור אותם בצורה אטומה ובטוחה עד הגעה לאתר הטיפול המורשה שאליו מועברים השפכים. החלק השני הוא משאבה חזקה שתפקידה לאפשר את פעולת השאיבה וכן את פעולת הניקוי שעליה נדבר מייד. החלק השלישי הוא צינור ארוך בעל קוטר גדול למדי (אורך הצינורות משתנה בין המשאיות השונות, כמו גם עוצמת המשאבות) שאותו מכניסים אל תוך הבור על מנת לשאוב את השפכים. בניגוד לכך, במידה שישנה סתימה של חומרים מסוימים ניתן להפוך את פעילות המערכת ולהשתמש בצינור ייעודי על מנת לפתוח את הסתימה עם זרם לחץ מים גבוה. יש לציין כי השימוש בלחץ מים גבוה בהחלט יכול להביא לפתרון במקרים של סתימות פשוטות. ואולם, לעיתים מדובר בסתימה יותר כבדה ומשמעותית, או שמעורבים בה שורשי עצים, ואז יש להשתמש בכלים ייעודיים נוספים שמחזיקים אנשי המקצוע.

פנו אלינו

שאיבת בורות ביוב היא המומחיות של חברת כל פרויקט. אנו אמונים על ביצוע כל עבודות הביוב לרבות תחזוקת המערכות, צילום מערבות וצנרת ביוב, שאיבות ביוב עם ביובית ועוד. אנו עובדים בתקן ISO ומעסיקים אנשי מקצוע בעל ניסיון רב בתחומים המקצועיים השונים. אנשינו מגיעים אל הלקוח בהתאם להתמחויותיהם הייעודיים, כאשר ברשותם מצוי כל הציוד הדרוש לטיפול מהיר ונכון בבעיה. בנוסף, על כל פרויקט משגיח מנהל עבודה בעל ניסיון רב, המפקח אחר איכות המלאכה ועל כך שהלקוח מקבל מענה ברמה הגבוהה ביותר.

בחזרה לעמוד הבית