שטיפת קווי ביוב

שטיפת קווי ביוב

שטיפת קווי ביוב באמצעות ביובית היא פעולה הנדרשת לצורך פתיחת סתימות בעומק צנרת הביוב וצורך תחזוקת צנרת הביוב המשותפת. באילו מקרים מומלץ להזמין שירותי שטיפת קווי ביוב עוד לפני שמזמינים אינסטלטור וכיצד פעולת שטיפת הביוב מתבצעת? תשובות בהמשך.

מי הביוב שזורמים במערכת הביוב השכונתית אל מערכת הביוב המוניציפלית, מזרימים פסולת המכילה שמן, צואה, מגבונים, מזון ומגוון חומרים רבים אחרים. כל אלה עלולים להדבק אל דפנות צנרת הביוב ולגרום לשלל בעיות כמו סדקים במערכת הצינורות, ריח רע שעולה מתוך הביוב ועד לסתימה רצינית בעומק הצנרת וזיהום סביבתי. 

בכדי להימנע ממצבים אלה, חשוב להזמין שירותי שטיפת קווי ביוב בתדירות קבועה לטיפול תקופתי שיכול לחסוך לך ולשכנים שלך הרבה כסף ולא מעט עוגמת נפש. איך יודעים מתי צריך להזמין שירותי שטיפת קווי ביוב? 

באילו מקרים מומלץ להזמין שירותי שטיפת קו ביוב?

שטיפת קו ביוב למניעת תקלות – מערכת הביוב עובדת ללא הפסקה, לעיתים מצטבר בה לכלוך רב שמעמיס עליה. שטיפת קו הביוב נחשבת לפעולת אחזקה נחוצה שמונעת נזקים משמעותיים לסביבה. במי הביוב נמצאים חומרים רעילים שכאשר הם מחלחלים אל תוך האדמה הם יכולים להוות גורם מזהם משמעותי למי התהום. 

שטיפה וחיטוי של המערכת ימנעו זאת. ביצוע ניקוי המערכת לצורך תחזוקה יאפשר למערכת לעבוד בצורה תקינה. כאשר יש עומס, הלכלוך לרוב ידבק לדפנות ולא ימשיך הלאה, מה שיגרום לריחות לא נעימים לעלות מתוך הביוב.

שטיפת קו ביוב לשחרור סתימות קשות – לפעמים סתימה שמתחילה בשירותים או בכיור של אחת הדירות בבניין מגורים, מתגלה כסתימה בצנרת הביוב המשותפת של הבניין כולו. סתימה שחוזרת על עצמה גם אחרי שאינסטלטור שחרר אותה מהדירה עצמה, יכולה להעיד על שימוש שגוי של השכנים במערכת הביוב המשותפת (זריקת מגבונים וכו' לאסלה). במקרים כאלה האמצעים שעומדים לרשותו של האינסטלטור לא יעזרו ויש צורך לשטוף את קו הביוב בלחץ מים.

שטיפת קו ביוב טרם קבלת טופס 4 – על פי החוק הקיים, קבלני הבניה מחויבים להעברת צילומים של פנים המערכת על מנת להוכיח את התקינות שלהם, זאת כחלק מההתניה של קבלת טופס זה. בכדי לקבל תמונה ברורה יותר מבצעים שטיפה יסודית של מערכת הביוב טרם ביצוע הצילום.

שטיפת קו ביוב כהכנה עבור צילום קו הביוב – מתבצע לא רק כאשר רוצים להוציא טופס 4, אלא גם עבור איתור ואבחון תקלות. בזכות הפעולה הפשוטה של ניקוי הצינורות אפשר לראות האם נוצרו סדקים במערכת או אפילו חדרו שורשים לצנרת.

שטיפת קו ביוב להכנת הצנרת עבור ביצוע תיקונים בשיטת אל הרס – בעבר, היה צורך לשבור ריצוף, לחפור באדמה ולבזבז זמן בכדי להגיע אל הצינורות ולבצע בהם תיקון. כיום, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, מוחדרים רובוטים זעירים המבצעים את התיקון בתוך הצנרת ללא בלגן ולכלוך מסביב. 

השיטה נחשבת יעילה מאוד והתיקון שמתבצע מחזיק זמן רב, לפני כן חשוב לבצע שטיפה יסודית של הצינורות כדי שהרובוטים הקטנים יוכלו לבצע את התיקון בקלות.

שטיפת קו ביוב חוסכת לך בהוצאות

לטווח הארוך יכולה שטיפת הביוב בלחץ לחסוך הרבה כסף משום שהיא עוזרת לשמור על התקינות של צינורות המערכת ומונעת היווצרות של סדקים ולכלוך שנדבק העלול לגרום לסתימות. כל אלו יכולים להוביל לקריסה ושחיקה של מערכת הביוב ולהוצאות מיותרות אשר יכלו להיחסך בקלות באמצעות ביצוע תחזוקה שוטפת. בין אם אתה בעל עסק או בית פרטי, פעולה זאת חיונית כדי לשמר את המערכת שתעבוד כמו חדשה.

הימנעות משטיפת קו הביוב עלולה לגרום להופעתם של סדקים בצינורות הביוב, מה שיגרום לחדירה של שורשים וסתימה של המערכת. כשזה כבר קרה, לרוב כבר יהיה צורך בהחלפה של הצינורות. עבודה יקרה מאוד שיכלה להיחסך בקלות על ידי ביצוע שטיפה בלחץ אחת לכמה זמן. 

כיצד מתבצעת שטיפה של הביוב ?

שטיפת קו ביוב היא פעולה המתבצעת על ידי בעל מקצוע מומחה בתחום, בעל ציוד מיוחד. פעולה זו נועדה, כאמור, לתחזק ולשמור על התקינות של מערכת הביוב שכבר עובדת ללא הפסקה. במיוחד בבתי עסק גדולים, שם יש יותר עומס על המערכת וצריך לתחזק אותה בתדירות גבוהה יותר. 

כאשר נעזרים בבעל מקצוע נהנים גם מהניסיון הרב שלו בתפעול תקלות אפשריות העלולות לקרות בשטח לדוגמא;אם ימצא במהלך הניקוי שיש חול במים, בדרך כלל דבר זה יכול לרמז על שורשים שחדרו לתוך המערכת, כלומר נוצרו סדקים. 

כאשר הביוב עמוס, החומרים שיכולים להצטבר בדפנות המערכת יגרמו לריחות לא נעימים בכלל ולמטרד סביבתי. לכן, ניקוי תחזוקתי חשוב ויכול לסייע למנוע תופעה זאת. 

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים שירותי שטיפת קו ביוב?

לפני שמזמינים שירות שטיפת קו ביוב חשוב לוודא כי מדובר בבעל מקצוע אמין ומוסמך בעל ציוד מתאים. את השטיפה מבצעים באמצעות צינור ייעודי אשר מחובר לביובית שהינה משאית עליה מותקן מיכל מים גדול וצינור בעל לחץ גבוה

בזכות הלחץ המופעל מצינור המים מתאפשר ניקוי ופינוי של הפסולת מהמערכת החוצה ובמיוחד מהדפנות עליהן מצטבר הרבה לכלוך. הזמן שלוקח לנקות את הביוב קצר מאוד, אין שום צורך בהכנה מיוחדת. פשוט ליצור קשר עם בעל המקצוע המתאים.

ביצוע אחזקה שוטפת של צינורות הביוב אחת לכמה זמן חיוני ונחוץ. בין אם אתה מחזיק בית עסק גדול, בניין מגורים או בית פרטי. העומס שקיים על המערכת הולך וגדל, האוכלוסייה מתרבה והצורך לשמור עליהן כדי שיוכלו לשאת עומסים רק גובר. אל תחכה עד הסתימה הבאה, התייעץ עם בעל מקצוע לגבי התדירות הרצויה לשטיפת קווי הביוב.

כל פרוייקט מומחים בשטיפת קווי ביוב לפתיחת סתימות, לתחזוקה מונעת ועוד. זקוק לשטיפת קו ביוב? אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר בטלפון 052-3561663